کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
با توجه به تورم پیش آمده هزینه های ما از 5 میلیارد تومان به ده میلیارد تومان افزایش یافت که با کمک دانشگاه شیراز ان شاءالله بتوانیم تمام آن را تأمین کنیم.
انتشار: دانشگاه شیراز -
مسابقات چهاردمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه شیراز از روز پنجشنبه 28 تیرماه در دانشگاه شیراز آغاز شد.
علاوه بر برگزاری مسابقات ورزشی چند رشته مختلف بانوان، در حاشیه این رویداد ورزشی دانشجویی، برنامه های فرهنگی دیگری نیز به همت دانشگاه شیراز و برخی ارگان ها همچون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اجرا شد. یکی از این برنامه ها برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنرهای سنتی بود. این نمایشگاه که در ورودی دهکده ورزشی چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور برپا شده بود، با حضور دکتر غلامرضا رخشنده¬رو، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شیراز افتتاح شد.
دکتر غلامرضا رخشنده رو، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شیراز و سرپرست کل چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور در حاشیه افتتاح و بازدید از این نمایشگاه فرهنگی گفت: المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور هر دو سال یک بار برگزار می شود .
دکتر غلامرضا رخشنده به حضور دانشجویان داوطلب در این دوره اشاره کرد و افزود: در این دوره نزدیک به 200 تیم از دانشگاه های مختلف شامل 90تیم دختران و 110 تیم پسران در 14 رشته پسران و 11 رشته دختران رقابت خواهند کرد.
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شیراز اضافه کرد: برندگان این مسابقات که در سطح حرفه ای ورزشی دانشجویی کشور نمادی از المپیک برای دانشجویان است، جهت حضور در تیم ملی دانشجویی انتخاب می شوند.
دکتر رخشنده رو به امکانات فراهم شده جهت برگزاری این مسابقات هم اشاره و خاطر نشان کرد: از نظر امکانات ما در چند وجه مختلف توانستیم امکانات لازم را فراهم کنیم از جمله اسکان و خوابگاه، تغذیه و غذا خوری ها و امکانات ورزشی، میدان ها و سالن های ورزشی، استخر، زمین چمن و سالن های مختلف که با همکاری ارگان های خارج دانشگاه مثل علوم پزشکی در بحث سالن و خوابگاه مورد نیاز، در سطح آموزش پرورش سالن ورزشی و در سطح وزرات خانه، صندوق امور دانشجویان و ... توانستیم امکانات لازم و خوبی را فراهم کنیم. که جا دارد از این ارگان ها تشکر لازم را بنمایم.
وی در مورد هزینه های برگزاری نیز گفت: هزینه المپیاد پیش از فروردین یعنی در سال 96 برنامه ریزی، تدارک و بودجه بندی شد که حدود 5 میلیاد تومان برآورد گردید. این بودجه از منابع مختلف همچون سرانه دانشجویان از دانشگاه خودمان و ... تامین گردید ولی متآسفانه با نزدیک شده به زمان برگزاری المپیاد با تورم و بالارفتن نرخ ارز هزینه ها دو برابر شد که برآورد ما حدود 10 میلیارد تومان گشت. باید این مبلغ تامین می شد که تا کنون توانسته ایم تامین کنیم .
سرپرست کل چهاردهمین المپیاد ورزشی سراسر کشور در مورد مسایل بهداشتی و امدادی نیز خاطرنشان کرد: دانشگاه شیراز خودش امکانات طبی و پزشکی محدود داشت که در مرکز بود و با هیات پزشکی ورزشی استان، اورژانش استان و .. قرار دادهایی جهت خدمات درمانی و بیمه ای برای دانشجویانی که ممکن است به این خدمات نیاز داشته باشند، منعقد شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: هیات های ورزشی مرکزی از تهران و وزارتخانه نظارت کامل بر امکانات و تجهیزات ما برای برگزاری المپیاد داشتند و اگر امکانات ما استاندارد نبود، اجازه برگزاری ندادند. مثلا استخر ما ابعاد استاندارد نداشت که جهت برآوردن این امکانات استخر انقلاب را اجاره کردیم و باید قاطعانه بگویم امکانات ما کاملاً در سطح استانداردهای بین المللی ورزشی دانشجویی است.
دکتررخشنده رو در پایان به دانشجویان نصیحت کرد: به دانشجویان و کاروان های دانشجویی ورزشی که آمده اند عرض می کنم '' ابر و باد و مه خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کفی آری و به غفلت نخوری''. برای برگزاری این المپیاد هزاران ساعت وقت و میلیارد ها تومان بودجه هزینه شده و امیدواریم دانشجویان قدر این فرصت را بدانند و فرهنگ ورزشی خود را در این صحنه متبلور کنند و علاوه بر تلاشی که برای فعالیت های تخصصی و ورزشی و قهرمانی می کنند ، مسایل اخلاقی انسانی هم به منصه ظهور برساند.
وی ادامه داد: یک مقدار بحث ورزش و فرهنگ با هم گره خورده است. در ورزش ما صرفاً پیروزی و شکست مهم نیست؛ زمین مقدس است و فرهنگ جوانمردی که با نام امیرالمومنین گره خورده است. غیر از این مسایل فرهنگی را به صورت بسته های فرهنگی ، مسابقات ، شب های شعر و ... فراهم کردیم تا دست پری برای دانشجویان داشته باشیم و ارائه کنیم تا فرهنگ و اعتقاد و دین شان تقویت کینم .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG