کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
۰۳ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۱۵

چهاردهمین المپیاد دانشجویان

دکتر منصور غلامی ، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه این المپیاد در دانشگاه شیراز گفت: مسئولان استان فارس در برگزاری باشکوه این المپیاد تلاش ویژه و خوبی داشته اند.

انتشار: دانشگاه شیراز -

مراسم افتتاحیه چهاردهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با حضور دکتر غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ؛ مهندس تبادار استاندار فارس، دکتر نادگران رئیس دانشگاه شیراز ، جمعی از مسولان استانی و شرکت کنندگانی از سراسر کشور ؛ شامگاه جمعه 29 تیرماه 97 در زمین چمن دانشگاه شیراز برگزار شد.
حمایت ویژه وزارت علوم از توسعه ورزش دانشگاهی
دکتر منصور غلامی ، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه این المپیاد در دانشگاه شیراز گفت: مسئولان استان فارس در برگزاری باشکوه این المپیاد تلاش ویژه و خوبی داشته اند.
وی افزود: ورزش در دانشگاه ها به معنای توأم کردن سلامت جسم و روان با شرایط دانش آموختگی است.
دکتر غلامی اظهار داشت : ورزش در دانشگاه توام کردن روحیه نشاط با علم آموزی است و برای هرجوینده علم ضروری است که به دنبال ورزش برود.
وزیر علوم ادامه داد: برگزاری چنین المپیادهایی چه برای دختران دانشجو که از امروز آغاز شده و چه برای پسران که در روزهای آینده کلید خواهد خورد ، بصورت ویژه مورد توجه وزارت علوم قرار دارد.
وی، با آرزوی موفقیت برای تیم های ورزشی و مربیان شرکت کننده در این المپیاد ورزشی گفت: در برنامه ریزی های وزارت علوم و حوزه معاونت دانشجوئی تاکید ویژه ای برای توسعه ورزش دانشجوئی شده که امیدوارم هر ساله شاهد گسترش این نوع ورزش ها در کشور باشیم.
دکتر غلامی با درخواست از مسئولان برای فراهم کردن بیش از پیش شرایط برای ورزش های همگانی ؛ خاطر نشان کرد : اگر از نیازهای جوانان در عرصه های ورزشی حمایت شود قطعا در سطح بین المللی نیز شاهد بلند آوازه تر شدن نام ایران خواهیم بود.
وزیر علوم با اشاره به اینکه بارها پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط جوانان دانشجو در سطح جهان برافراشته شده،گفت: لازم است در دانشگاه ها به ورزش دختران توجه ویژه ای شود و نباید محدودیت ها خصوصا به لحاظ مالی در این مساله تاثیرگذار باشد.

المپیاد ورزشی ؛ دمنده روح نشاط در جامعه
استاندار فارس نیز در مراسم افتتاحیه این المپیاد ورزشی گفت: دانشگاه شیراز توانسته با بهره از تمام ظرفیت های استان فارس برگزاری این المپیاد را به بهترین نحو ممکن برنامه ریزی کند.
مهندس اسماعیل تبادار ادامه داد: فارس با بیش از 160 مرکز آموزش عالی و دارا بودن دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی به همراه پارک علم و فناوری و بنیاد ملی نخبگان محور توسعه در کشور بشمار می رود.
وی، تربیت بدنی و ورزش را بخشی از میراث کشور دانست و بیان کرد: ورزش ایران از گذشته از جایگاه ویژه اجتماعی و دینی برخوردار و هدف آن بهداشت تن و روان بوده است.
استاندار فارس پرداختن به ورزش را یک رسالت عنوان کرد و گفت: باید تمام ارگان ها خصوصا آموزش و پرورش و آموزش عالی به طور ویژه به این امر توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: جامعه ای که خواهان توسعه و پیشرفت در همه ابعاد است به جوان های پرتوان و سالم نیاز دارد و به این ترتیب لازم است که ورزش را نه در حاشیه بگذارد بلکه در زندگی جاری کند.
مهندس تبادار اظهار داشت: ورزش نه در حاشیه بلکه باید در متن زندگی باشد تا امید و اعتماد به نفس افزایش یابد و المپیاد ورزشی جوانان مصداق توسعه ورزش همگانی در جامعه و دمنده روح نشاط و امید است.
وی خطاب به دانشجویان عنوان کرد: از دختران و پسران دانشجو درخواست می کنم که در کنار تلاش های علمی ،ورزش را با رعایت معیارهای والای انسانی از مسیر قهرمانی به سوی پهلوانی سوق دهند و از فضای ایجاد شده جهت بالندگی این سرزمین استفاده کنند.

رشد 30 درصدی شرکت کنندگان در چهاردهمین المپیاد ورزشی
مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این مراسم گفت: چهاردهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان ایران با شش هزار شرکت کننده بزرگترین دوره در میان ادوار گذشته این مسابقات به لحاظ تعداد شرکت کننده به شمار می رود و آمارها نشان از رشد 30 درصدی در این خصوص دارد.
دکتر حسین علیزاده اظهار داشت: ارزیابی های وزارت علوم نشان از این موضوع دارد که این دوره از المپیاد ورزشی که در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد یکی از موفق ترین ها در نوع خود است.

نقش ورزش در بهبود سبک زندگی دانشجویی
دکتر حمید نادگران ، رئیس دانشگاه شیراز نیز در آیین گشایش چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های مطرح در سطح ملی و بین المللی از سرمایه های علمی و معنوی ایران به شمار می رود که همواره مشعل دار حرکت های علمی ، فرهنگی و ورزشی در کشور بوده و امروز نیز میزبان ورزشکاران و سرپرستان تیم های ورزشی در یکی از رویدادهای بزرگ این حوزه است.
دکتر نادگران افزود: نقش ورزش در بهبود سبک زندگی دانشجویی انکارناپذیر است چرا که سبب افزایش بالندگی علمی و آموزشی خواهد شد.
وی ادامه داد: هزینه کردن برای ورزش همانا سرمایه گذاری برای تربیت نسلی سالم و پویاست.
دکتر نادگران گفت : شیراز و دانشگاه بزرگ آن همواره مشوق و حامی ورزش به عنوان عامل خودباوری، تقویت اراده، احساس شادابی، گسترش نشاط و سلامتی بوده و هست و به فرمایش مقام معظم رهبری ورزش از اهم ضروریات به شمار می رود.
رئیس دانشگاه شیراز بیان کرد: حدود 400 نفر از پرسنل و دانشجویان دانشگاه شیراز برای برگزاری چهاردهمین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان سراسر کشور در شیراز همکاری می کنند.
گفتنی است دختران دانشجو تا پنجم مردادماه در 11 رشته شامل هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دو و میدانی، شطرنج، کاراته، تکواندو، شنا و تیراندازی به رقابت با یکدیگر می پردازند.
پسران دانشجو نیز از دهم تا 19 مردادماه در قالب 14 رشته شامل فوتسال، هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، جودو، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج، کاراته، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تکواندو و شنا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.








گزارش تصویری این مراسم را در سایت دانشگاه شیراز ببینید. عکس ها از محمدمهدی اسدزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG