کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

دومین شورای اداری کتابخانه های عمومی فارس با موضوع تعامل هرچه بیشتر دستگاه های فرهنگی در استان و با حضور صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - هنرآنلاین - برنا - پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی -هفته نامه شهرسبز شماره 462 مورخ 19 تیر 1397 -

در این نشست که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، روسای شهرستانی نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس، مشکلات خود را مطرح کردند و خواستار تعامل و هماهنگی بیشتر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با نهاد کتابخانه های عمومی شدند.

یکی دیگر از خواسته ها و پیشنهادات مطرح شده در این نشست، رفع موازی کاری ها و تعاملات بیشتر در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی بود.

منوچهری، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس در این نشست با اشاره به همکاری و هماهنگی های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی گفت: روزانه بین ٤٠ تا ٥٠ برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در استان فارس برگزار می شود.

وی یکی از برنامه های خاص نهاد کتابخانه های عمومی را طرح عضویت سراسری عنوان کرد و افزود: در این طرح متقاضی با ثبت نام و عضویت در یک کتابخانه می تواند از تسهیلات و امکانات تمام کتابخانه های سراسر کشور استفاده کند.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این نشست از حضور خود در بین سنگربانان گسترش فرهنگ، هنر و ادب ابراز خوشحالی کرد و گفت: در طول تاریخ بشریت از زمان های دور که انسان پا به عرصه گیتی نهاد، آموختن را یکی از راه های رسیدن به سعادت انسان دانست، و در این عرصه تلاش وافر داشت تا توانست جهانی پیشرفته را فر روی بشر هم نوع خودش قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به سرعت پیشرفت بشر اضافه کرد: جهان با سرعت نور در حال دگردیسی و پیشرفت فراوان است و همه این اتفاقها صورت نمیگیرد مگر با همت مردانی از جنس علم؛ فرهنگ و دانش، آن ها علم و فرهنگ و ادب را می نویسند و پژوهش و تحقیق می کنند و ما نیز بستری فراهم می کنیم برای توسعه، برای فرهنگ سازی، برای سواد آموزی پس رسالتی که بر دوش شما حافظان علم و ادب است بسی سنگین است.

سهرابی افزود: کتابداران در شهرستان ها بویژه در روستاها، کلید توسعه فرهنگ هستند.

وی گفت: روسای نهاد کتابخانه های فارس و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دو بازوی توانمند در کنار هم هستند که می توانند در عرصه فرهنگ سازی جامعه نقش بسیار موثری داشته باشند. و انتظار است با تعامل بیشتر به تقویت ارتباطات این  دو نهاد در کنار هم و در یک مسیر گام های موثری برداشته و از موازی کاری و خنثی کردن فعالیت های هم دیگر جداً پرهیز کنند.

گفتنی است دومین نشست شورای اداری استان در ادامه با گفت و گو درخصوص ایجاد کتابخانه در شهرهای بدون کتابخانه، پیگیری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، طرح خرید منابع برای کتابخانه های عمومی، وضعیت بودجه  و اعتبارات، ایجاد طرح های ترویجی کتاب محور همچون کتاب رسان سیار و... دنبال شد.


نظرات (۱)



در سریال معلم دهکده؛ نامزد معلم ازش میپرسه شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟
ایشون جواب میدن:
چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می شدم 
می دیدم که اونها کسانی هستند که یا آموزش ندیده اند
و یا آموزشی که دیده اند درست نبوده و به خودم گفتم: به جای پرداختن به شاخ و برگ باید به اصلاح ریشه بپردازیم.
و ما چقدر به معلم دانا بیش از قاضی عادل نیازمندیم
برای فرزندانمان قصه هایی بگوییم که بیدار شوند نه قصه هایی که به خواب فرو روند
بیداری وجدان و خرد دلنشین تر از خواب است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG