کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
کازرون، مرودشت، سپیدان، از جمله شهرهایی هستند که با آغاز تابستان جنگلهایشان دچار حریق شد.
انتشار: هفته نامه شهرسبز شماره 419 مورخ 13 تیر 1396- عصر فارس -

به گزارش محمدمهدی اسدزاده/ خبرنگار شهرسبز، چند سالی است که با آغاز فصل گرم، آتش سوزیهای عمدی و سهوی، به جان جنگلهای زاگرس میافتد و هکتارها از این جنگلها در این آتش سوزیهای میسوزد.

سال گذشته هفته نامه شهرسبز، از نیمه خرداد تا نیمه آبان، به صورت هفتگی در ستونی گزارشهایی از این آتش سوزیها را منتشر نمود.

حال امسال، آغاز این آتش سوزیها که به نظر تعمدی می آید، با فاصله ای تقریباً دو هفته ای، یعنی با آغاز تابستان بار دیگر شروع شده است.

نکته ای که لازم است این که مسئولان و نهادهای ذیربط می بایست ضمن آموزش مردم، جلوگیری و آماده باش برای برخورد جدی با کسانی که به شکل تعمدی اقدام به این آتش سوزیها مینمایند، آمادگی لازم را برای اطفای سریع و به موقع این آتش سوزیهای داشته باشند.

هرچند می بایست در نظر داشت که در سال گذشته و حتی در آغازین آتش سوزیهای امسال، حضور مردمی یکی از دلایل اطفای حریق بوده است. و نباید این حضور مردمی را نایدیده گرفت.

بخشدار مرکزی سپیدان در این مورد گفت: متأسفانه درآغاز تعطیلات تابستانی ارتفاعات مشرف به روستای روستای جوبخله از توابع شهرستان سپیدان بر اثر   سهل انگاری وروشن کردن آتش توسط گردشگران دچار حریق شد و علیرغم بکارگیری و همکاری نیروهای مردمی به دلیل وسعت آتش سوزی، حریق نزدیک به بیست هکتار از اراضی و عرصه های منابع طبیعی و منابع ملی در آتش سوخت.

صادق فلاحی بخشدار خشت کازرون نیز در گفتگو با ناصر درخشنده/ خبرنگار شهرسبز گفت:‌حدود ساعت 22 و30 دقیقه شنبه بخشی از کوه های بخش خشت به دلایل نامعلومی دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: مردم روستاهای چیتی و خواجه جمالی و بزین و شهر خشت پس از طی هفت کیلومتر مسافت با توجه به سخت گذر بودن منطقه اقدام به خاموش کردن آتش کردند و ساعت یک بامداد یکشنبه آتش کاملا مهارشد.

بخشدار کُر مرودشت نیز اظهار داشت: در حوالی روستای چم سهراب‌خانی حد مرز بین بخش کُر و شهرستان سپیدان حدود 10 هکتار از جنگل‌های این بخش که غالباً درخت، درختچه، علف و بوته‌های خشک است طعمه حریق شد.

شاهرخ رستمی دامنه وقوع آتش‌ را در ارتفاعات عنوان کرد و بیان داشت: به‌محض اطلاع از وقوع حادثه کلیه نیروها و تجهیزات آتش‌نشانی و امدادی در محل حاضر و به اطفا و مهار آتش پرداختند.

 وی گفت: نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین نیروهای مردمی و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت در محل حضور داشتند و از گسترش آتش جلوگیری کردند.

 بخشدار کر بابیان اینکه مهار آتش از ساعت 9 صبح تا 16 عصر به طول انجامید گفت: علت طولانی شدن مهار و اطفاء حریق کوهستانی بودن و عدم انتقال مهارکننده‌ها در محل وقوع آتش‌سوزی بود.

آتش سوزی جنگل فارس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG