دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

باید توجه داشت که اگر مقام معظم رهبری به لیست اشاره میدهند، توضیح لازم را درباره لیست میدهند و جریانها و شخصیتهای سیاسی از سویی و عامه مردم از سویی دیگر باید به توضیحات مقام معظم رهبری درباره لیستها توجه کافی را داشته باشند تا مبادا برخی با استفاده از این امر جریان انحرافی خود را بر مردم مشتبه سازند.

انتشار:هفته نامه شهرسبز شماره 359 مورخ 4 اسفند 94-

 انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از بسیاری جهات، بسیار متفاوتتر از همیشه است. چه در سطح کشور، چه در سطح استانها و چه در سطح شهرستانها.

از سویی یک جنب و جوش بسیار زیاد و کم نظیر در سطح جامعه دیده میشود و از سوی دیگر عدم تحرک مردم. مسئله ای که شاید در ظاهر بسیار متناقض بنماید.

 

لیستها پشت سر هم می آیند!

در طول حداقل دو دهه اخیر کمتر دیده شده است که در انتخابات مجلس خبرگان چندین لیست ارائه شود.

همچنین شاید در انتخاباتهای پیش از این دیده بودیم که لیستهایی متفاوت براساس ائتلافی که بین نامزدها به صورت مستقل و به دور از هرگونه جریانگرایی خاص منتشر شود. یا این که لیستهایی از سوی برخی جریانهای خاص منتشر گردد. اما لیستهای این دوره، با سایر دوره ها متفاوت است. علی الظاهر جریانهایی همسو از دو جناح، حدود یک سالی میشد که با دور هم نشستن ها سعی بر آن داشتند تا با دادن لیستی واحد، و داشتن نامزدهایی شاخص و قدرتمند، از حضور نامزدهای غیرجریانی جلوگیری کنند. اما آن چه اتفاق افتاد چیز دیگری بود.

پس از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اعتماد به لیستها، ناگهان ائتلافها شکل دیگری به خود گرفت. برخی از ارگانها و شخصیتها و حتی دولتی که خود مجری انتخابات است و علی الظاهر بایستی شکل مستقل و بی طرف داشته باشد، علنی و رسمی نه تنها در ائتلافها هر دو جریان دخالت کردند و شکل ائتلافها را به هم ریختند تا آن جا که از دل هر ائتلاف دقیقاً با یک اسم چند لیست متفاوت بیرون آمد، که خود آن جریانها، شخصیتها و ارگانها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ارائه لیست پیشنهادی خود پرداختند. کاری که پس از انتخاباتهای ریاست جمهوری اول و مجلس شورای اسلامی اول، عملاً از دایره سیاست ایران خارج شد.

معمولاً از نظر سیاسی، وقتی جامعه خواص دچار یک چنین بی نظمی و هرج و مرجی میگردد، باید انتظار داشت تا افتراقی بزرگ خود را نشان دهد. افتراقی که باعث خواهد شد فتنه ای شکل بگیرد. البته به وجود آمدن فتنه به شکلهای متفاوتی از سوی برخی بزرگان پیش بینی شده است.

باید توجه داشت که اگر مقام معظم رهبری به لیست اشاره میدهند، توضیح لازم را درباره لیست میدهند و جریانها و شخصیتهای سیاسی از سویی و عامه مردم از سویی دیگر باید به توضیحات مقام معظم رهبری درباره لیستها توجه کافی را داشته باشند تا مبادا برخی با استفاده از این امر جریان انحرافی خود را بر مردم مشتبه سازند.

یکی از نکات کلیدی در این سخنان مقام معظم رهبری آن است که ببینید چه کسانی در بستن این لیست، تأثیرگزار بودهاند.

 

وقتی ضدانقلاب هم لیست میدهد!

یکی دیگر از اتفاقاتی که در این انتخابات برخلاف سایر انتخاباتها در نظام جمهوری اسلامی، در این دوره افتاد، این است که ضد انقلاب، برای اولین بار به صورت گسترده دعوت میکند تا مردم در انتخابات شرکت کنند!

شاید پیش از این دیده باشیم که جریانات معاند و ضدانقلاب، به صورت ضمنی از کسی یا جریانی حمایت کرده باشند یا برای این که کسی رأی نیاورد در کنار دعوت مردم به عدم حضور در انتخابات، به حمایت از کسی یا جریانی بپردازند. اما این اولین بار است که جریانات معاند به شکلی گسترده از مردم دعوت میکنند تا به پای صندوق رأی بروند و به لیستی رأی دهند یا حداقل به چند نفر رأی ندهند.

شاید مهمترین و خطرناکترین جریانی که در این انتخابات وارد گود شده است، انگلیس خبیث باشد. به نظر میرسد که انگلیس این بار درب سفارت را گشوده است و کیفهای انگلیسی بسیاری قرار است که از سفارت بیرون بیایند. حالا این کیفهای انگلیسی این بار قرار است چه بلایی بر سر مردم ما بیاورند معلوم نیست. حتی این که کیفها در دست چه کسانی قرار بگیرند نیز به خوبی معلوم نشده است. پس مراقب باشیم...

 

نظرات (۳)

۰۶ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۱۸ محمدرضا گلزاری
واقعا عالیه

ممنون می شم به وبم سر بزنید
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۴۵ زائر اربعین.... ع.پ.ا
+++++++++
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۰۷ ❤منتـــظر المـهـدی❤
+++

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG