دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

اکنون در حالی ایران اسلامی از شهدای عزت ملی استقبال میکند، که سایه بیادبی دیپلماتیک اروپاییان آنان را میآزارد. هرچند این مسئله تازگی ندارد.

انتشار: هفته نامه شهرسبز شماره 322 مورخ 19 خرداد 94-

 

 

در طول دو هفته اخیر، بارها خبر شهادت مظلومانه غواصان کربلای چهار، با   دستهای بسته، دست به دست شد. خبری که نشان از مظلومیت در عین استقامت و مردانگی برای حفظ استقلال و عزت ملی زیر پرچم منقوش به توحید دارد. خبری که تنها یک خط از آن کافی بود که بر اذهان مردم ما نقش ببندد: »کشف گور دستهجمعی شهدای غواص کربلای 4 که با دستان بسته زنده به گور شدهاند.«

این خبر به سرعت در میان مردم ما پخش شد. خبری که شاید بتوان آن را جزو اخبار سریع با گستره پخش مردمی بسیار بالا قلمداد کرد. در طول این دو هفته، روزی نبود که حداقل یک بار این خبر را از طرق مختلف نشنویم.

اما حالا این شهدا به میهن بازگشتهاند. بازگشتی عزیزانه، که انتظار میرود، تشییع جنازه آنان با شکوهی بیش از سایر تشییع جنازههای شهدا باشد.

نیمه خرداد امسال، سردار باقرزاده مسئول کمیته تفحص شهدا، نشست خبری داشت. اما بیش از خبر و سخنان سردار، به معرض نمایش درآمدن پیکر 175 شهید غواص کربلای 4 بود که به شکلی مظلومانه با دستان بسته، زنده به گور شده بودند تا عزت، استقلال، غیرت، شرف، همیت، مردانگی، مقاومت، آزادگی و ... خود را به دنیا نشان دهند.

درست در یک چنین موقعی بود که خبری دیگر، قلب مردم آزاده ایران تحت تاثیر قرار داد. خبری که بیش از خبر، باز هم عکسهای آنان جنجالساز شد. این بار توهین هیات دیپلماتیک نمایندگان پارلمان اروپا در سفر اخیرشان به ایران بود. عکسهایی که نشان از بیادبی این هیات دیپلماتیک و عدم برخورد دیپلماتیک از سوی آنان در رویارویی با مسئولان امر بود. مسئول این هیات دیپلماتیک که خانمی میانسال است، با لباسی بدور از اخلاق و شئون دیپلماتیک و بدون در نظر گرفتن قوانین پوشش در قانون جمهوری اسلامی و بیاعتنا به آن، که به نوعی در عرصه سیاست، بیادبی دیپلماتیک تلقی میشود. این امر تنها منحصر به خانم مسئول نبود. بلکه سایر افراد این هیات نیز هر کدام به نوعی دهنکجی خاصی را به نمایش گذاشتند.

اکنون در حالی ایران اسلامی از شهدای عزت ملی استقبال میکند، که سایه بیادبی دیپلماتیک اروپاییان آنان را میآزارد. هرچند این مسئله تازگی ندارد.

 

 

نظرات (۳)

۰۱ تیر ۹۴ ، ۱۹:۰۳ Fatemeh sadatmand
:( کاش یاد بگیرند بعضی ها از این مردانی که دست بسته جان دادن ...
الان دست باز مملکت رو دارن میدن میره ! :| با کاراشون 
سلام اگه مایل به تبادل لینکی لینک کن و خبر بده
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۷ محمد شورگشتی

سلام

و خداقوت

همواره سرفراز باشید


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG