کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۵۰

تجلیل از جانباز هسته ای کازرون

دکتر عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی هسته ای، مردی دانشمند از دیار دوان کازرون، همچون سایر دانشمندان، وارد سیاست نمی شود و از سیاسی کاری و سیاست بازی به دور است و به عنوان چهره ای علمی تحقیقاتی شناخته شده است/ در روز ۸ آذرماه ۱۳۸۹ استاد شهریاری و دکتر فریدون عباسی، هر دو به یک شیوه اما در محل‌های جداگانه و حوالی ساعت ۷:۴۵ مورد ترور قرار گرفتند…

 

انتشار: هفته نامه شهرسبز شماره 267 مورخ 2 اردیبهشت 93- عصرکازرون -

 سال ۸۹، وقتی جبهه امپریالیستی صهیونیستی ضدانقلاب، دست به اسلحه برد تا با ترور و از بین بردن دانشمندان هسته ای، فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی را از این طریق به بن بست یا حداقل به کندی بکشاند، پس از چند ترور موفق و شهادت تعدادی از دانشمندان هسته ای، قصد آن کرد تا رئیس سازمان انرژی هسته ای وقت یعنی مردی دانشمند از دیار دوان کازرون، یعنی دکتر فریدون عباسی دوانی، را نیز به شهادت برساند.

از این رو در روز ۸ آذرماه ۱۳۸۹ استاد شهریاری و دکتر فریدون عباسی، هر دو به یک شیوه اما در محل‌های جداگانه و حوالی ساعت ۷:۴۵ مورد ترور قرار گرفتند. مکانیزم اقدام تروریست‌ها به این شکل بود که موتورسواران تروریست نزدیک خودروی حامل استاد شده و با چسباندن یک بمب به ماشین از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می‌کنند. تروریست‌ها ابتدا اقدام به ترور استاد شهریاری و سپس اقدام به ترور استاد فریدون عباسی دوانی در مقابل دانشگاه شهید بهشتی کردند.

 

je9vyf3j

 

دکتر فریدون عباسی این حادثه را چنین روایت می کند: ”در ترور (هشتم آذرماه ۱۳۸۹) من و شهید دکتر شهریاری در دانشگاه ملاقات داشتیم. حدود ساعت ۸ ایشان را در نزدیک منزل شان و من را نزدیک دانشگاه ترور کردند. من در حال رانندگی بودم و خانمم صندلی کنار راننده نشسته بود که یک موتورسیکلت با دو سرنشین که لباس کاملاً سیاه و کلاه کاسکت تیره با طلق انعکاسی داشتند به اتومبیل نزدیک شد. از فضای هفته بسیج استفاده کرده بودند و خود را شبیه نیروهای شبه‌نظامی ما کرده بودند.

از کنار اتومبیل من که عبور کردند، صدایی شنیدم. مثل این که چیزی به اتومبیل برخورد کرده باشد. طرح فریبی هم اجرا کرده بودند. یعنی نفر جلویی جوری دست خودش را به آینه ماشین زد که من فکر کردم آن صدا از برخورد آن‌ها با آینه ماشین بوده. شمایل موتورسواران و صدای برخورد از نظر من از یک حادثه خبر می‌داد. وقتی نگاه کردم بمب را دیدم که چسبیده بود به درب راننده، با دیدن آنتن بمب متوجه این شدم که اگر این موتورسواران دور شوند، بمب را فعال می‌کنند.

بلافاصله اتومبیل را به سمت راست منحرف کردم، ترمز کردم و به خانمم گفتم: ”سریع برو پایین که بمب است“. با سرعت خودم پیاده شدم و به سمت عقب اتومبیل دویدم. به پشت اتومبیل که رسیدم دیدم که بمب هنوز منفجرنشده و خانمم هم هنوز داخل اتومبیل است، گویا متوجه بمب نشده بود. سریع دویدم و درب را باز کردم و او را کشیدم بیرون. هنوز شروع به دویدن نکرده بودیم که بمب منفجر شد و مورد اصابت ترکش قرار گرفتیم. ولی این فرصت برای همکار عزیزم شهید شهریاری فراهم نشد. ایشان به همراه راننده بود. به همین شکل بمب را به درب سمت راست اتومبیل چسبانده بودند. به محض اینکه اتومبیل را متوقف می‌کنند تا ببینند صدای ناشی از چسباندن بمب به درب چه چیزی بوده است؛ بمب منفجر می‌شود.“

و این گونه شد که تنها جانبازان هسته ای کشور، دکتر فریدون عباسی و همسرشان هستند.

نام دکتر فریدون عباسی در قطعنامه به عنوان یکی از افراد مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران ذکرشده و مشخص است که از مدت‌ها قبل، برای حذف فیزیکی وی و سایر دانشمندان هسته‌ای برنامه‌ریزی شده است.

abbasi2در میان ترورهایی که صورت گرفت، دکتر عباسی بالاترین مقام و مسئولی بود که مورد حمله قرار گرفت.

دکتر عباسی، همچون سایر دانشمندان، وارد سیاست نمی شود و از سیاسی کاری و سیاست بازی به دور است و به عنوان چهره ای علمی تحقیقاتی شناخته شده است.

با اتفاقات جدید هسته ای به خصوص توافق ژنو، او در دفاع و ایفای حق و خون شهدا و دانشمندان هسته ای وارد میدان شد و تمام قامت از دستآوردهای هسته ای کشور، به دفاع پرداخت.

در این میان طرفداران توافق، بدون در نظر گرفتن جایگاه علمی به او تاختن گرفتند.

روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۳، در مراسم جشن ملی هسته ای که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، از نمودهای مقاومت هسته ای و دستآوردهای هسته ای کشور تجلیل شد. در این میان علاوه بر شهدای هسته ای که جایگاه خاص خود را داشتند از سه تن دیگر به عنوان نمود مقاومت هسته ای تجلیل گردید. این سه تن عبارت بودند از پدر شهید مصطفی احمدی روشن( از شهدای هسته ای)، دکتر سعید جلیلی(مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای) و دکتر فریدون عباسی دوانی(رئیس سابق سازمان انرژی هسته ای کشور).

لازم به ذکر است که دکتر فریدون عباسی سابق بر این از طرفداران دولت فعلی و تیم مذاکره کننده فعلی بود که با آزادگی تمام پس از توافق ژنو، تغییر رویه داده و به انتقاد از توافق نامه ژنو پرداخت و از همین رو مورد غضب برخی از جریان های سیاسی قرار گرفت.

دکتر فریدون عباسی افتخاری است برای اهالی کازرون که تنها جانباز هسته ای از دیار آنان می باشد و نام او در کنار شهدای هسته ای و علمی و چهره های مقاومت در موضوع هسته ای مطرح می باشد.

جا دارد مسئولان کازرون نیز  طی مراسمی از خدمات این مرد بزرگ که در دوران ریاستش بر سازمان انرژی هسته ای کشور به دور از سیاست بازی و غوغاسالاری بزرگترین دستاوردهای  هسته ای و علمی کشور را به ارمغان آورد تجلیل در خور شانی نمایند.

 

فیلم مراسم تجلیل - عکس های تصویری مراسم سایت واضح - ایران جدید - صابر - بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر - ایسنا - مهرورزی -تجلیل در دانشگاه قم - رجانیوز -

نظرات (۲)

سلام
شما قبلا تو وبلاگ ما لینک شده بودین
اگه دوست داشتین توی طرح ختم حدیث کسا شرکت کنید .
دل خوش از آنیم که حج میرویم

غافل از آنیم که کج میرویم!

کعبه به دیدار خدا میرویم

او که همینجاست کجا میرویم؟

حج بخدا جز به دل پاک نیست

شستن غم از دل غمناک نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG