دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
در پنجمین روز از هفته کتاب و کتابخوانی از کتاب «از ایران‌شهر تا آرمان‌شهر» نوشته محمد پروا که از سوی انتشارت نوید شیراز به چاپ رسیده است، در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رونمایی، نقد و بررسی شد.
در آیینی با حضور غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از کتاب «از ایران‌شهر تا آرمان‌شهر» نوشته محمد پروا که انتشارت نوید شیراز آن را به چاپ رسانده است، در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رونمایی، نقد و بررسی شد.
سیروس رومی، پنجمین دارنده نشان مفاخر فارس و از روزنامه‌نگاران و منتقدین ادبی شیراز در این آیین، کتاب را از ایزارهای دگرگونی و پیشرفت خواند و گفت: کتاب از ایران‌شهر تا آرمان‌شهر کتابی تازه است از دیدگاه گفتار با نوشتاری بسیار ساده، قشنگ، پاکیزه و همه‌فهم است؛ کتابی که در آن از مکتب سعدی بهره گرفته است. نوشتاری سهل و ممتنع که چون آب روان حرکت می‌کند، از زمینی می‌جوشد و مخمل مانند حرکت می‌کند تا به مقصد اصلی خود برسد.
پنجمین دارنده نشان مفاخر فارس با اشاره به فاصله ایران‌شهر تا آرمان‌شهر که زمینه‌ساز بسیاری از مهاجرت‌هاست، خود را در آرزوی کم شدن این فاصله دانست و با بیان این که مهاجرت آغاز دگرگونی و تغییر است، ادامه داد: انسان هنگامی که خردمند شد، می‌گوید جنگل جای من نیست و گروه گروه از جنگل بیرون می‌آیند و این یعنی دگرگونی و این دگرگونی پیوسته انجام می‌شود از غار و کشت و شهرسازی و…
رومی افزود: این کتاب درباره مهاجرت سخن می‌گوید. مهاجرت مسئله کوچکی نیست. مسئله حرکت انسان در این مسیرآگاهانه است. همه ما داریم مهاجرت می‌کنیم. مهاجزت تنها یک مسئله ایرانی نیست و همه جهان در حال مهاجرت هستند.
وی این کتاب را بیشتر در سبک گزارش‌نویسی دانست و بیان داشت: هرچند مهاجرت آگاهانه زمینه‌ساز رشد، پیشرفت و بالندگی فرد و جامعه‌اش می‌شود؛ بیشتر مهاجرت‌ها بی‌هدف و ناآگاهانه هستند و سرانجامی هم ندارند.
محمد پروا، نویسنده کتاب نیز در این آیین با اشاره به چیستایی آرمان‌شهر، کتاب خود را در زمینه پیگیری آرمان‌شهر دانست و گفت: هنگامی که آرمان ما در جایی محقق نشود، پدیده مهاجرت شکل می‌گیرد که خود پدیده‌ای پیچیده است.
پروا مهاجرت را در سه دسته آگاهانه، ناخواسته، ناآگاهانه خواند که در چند سال گدشته گونه ناآگاهانه آن بیشتر شده و افزود: هرچند این کتاب به پدیده مهاجرت می‌پردازد، نه دیدگاه آکادمیک، نه سبک سفرنامه و نه داستان است؛ روایتی از احساسات خودم که ١٢ سال در سفرهای‌مایم با من بود و آن را در این کتاب گرد آورده‌ام.
داریوش نویدگویی، از دیگر مفاخر استان فارس و ناشر این کتاب، در ابتدا ضمن قدردانی از زحمات نیره محمدی مدیر گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جهت هماهنگی برنامه ها و نشست های هفته کتاب، گفت: مهاجرت در گونه آگاهانه خود، یک تبادل فرهنگی است و در گونه ناآگاهانه آن هشداری برای مردم و مسوولان است.
در پایان این رویداد از کتاب «از ایران‌شهر تا آرمان‌شهر» رونمایی شد.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG