دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور در شهرداری شیراز با آرش فرج زاده قائم مقام شهردار این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ابتدای این دیدار با بیان توضیحاتی درباره جایگاه و اهمیت انجمن در سپهر فرهنگی، هنری و دینی ایران گفت: انجمن به مثابه شناسنامه ملی ایران است و خروجی فعالیت های آن نیز موجبات تقویت هویت ملی ایرانی و اسلامی ما را فراهم آورده است.
انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - شهرداری شیراز - فرهنگ فارس - انجمن آثار و مفاخر فرهنگی - روزنامه طلوع شماره 3657 مورخ 22 خرداد 1402 صفحه 4 - روزنامه افسانه شماره 5015 مورخ 22 خرداد 1402 صفحه 9  - روزنامه تماشا شماره 2649 مورخ 22 خرداد 1402 صفحه 8 - انجمن آثار و مفاخر فرهنگی -

شالویی افزود: با عنایت دولت مردمی، بار دیگر انجمن به بحث احداث و احیای آرامگاه های مفاخر و مشاهیر فرهنگی ایران ورود نموده و این امر با همراهی مجلس خدمتگزار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با جدیت دنبال می‌شود. در این راستا در استان فارس نیز بنا داریم تا آرامگاه های میر سید شریف جرجانی و روزبهان بقلی را به عنوان دو چهره مهم و تاثیرگذار در سپهر فرهنگی کشور احیا و مرمت نماییم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر نسل جوان باید متوجه و معطوف به مسائل هویتی و ملی باشند. در سخنرانی مقام معظم رهبری در کنگره شهدای نیشابور و سبزوار نیز ایشان تاکید بر پاسداشت مفاخر این شهرستان‌ها داشتند تا نسل جوان با پیشینه تاریخی، مذهبی ، علمی و فرهنگی خود بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت های استان فارس و شهر شیراز به خصوص با حضور مفاخر بزرگی چون حافظ، سعدی و ملاصدرا که جایگاه ویژه ای در شناسنامه فرهنگ کشور دارند، همچنین با عنایت به اهمیت حضور مضجع شریف حضرت شاهچراغ علیه السلام در این شهر، ضرورت دارد که توجه به پاسداشت مفاخر فرهنگی و دینی و معرفی دوباره این بزرگان به عموم مردم و جوانان در گردونه فعالیت های انجمن در استان شیراز قرار گیرد.

شالویی تأکید کرد: مفاخر فرهنگی و دینی ما از هم جدا نیستند و در مدیریت فرهنگی کشور نیز به این مهم توجه شده است، چرا که ضرورت دارد نسل جوان ما شاهد این پیوستگی باشد.

شالویی تأکید کرد: انتظار ما این است که شهردار محترم شیراز با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری استان با محوریت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، فعالیت های مرتبط با مفاخر و مشاهیر و احیا و مرمت امکنه تاریخی و فرهنگی استان فارس و شهرستان شیراز را ساماندهی نماید.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احداث پارک مفاخر، اجرای برنامه ها و نشست های بین المللی، استفاده از ظرفیت گردشگران فرهنگی و توجه ویژه به نصب تندیس های مفاخر و مشاهیر در ورودی شهر شیراز برای آشنایی بیشتر گردشگران با بزرگان ایران زمین، دیگر اقدامات و فعالیت هایی است که انتظار می رود به همت مسئولان استانی اجرائی گردد.

شالویی در پایان گفت: با توجه به گستردگی مفاخر و مشاهیر در روستاها، بخش ها، شهرستان ها و مراکز استان ها، همچنین با عنایت به تعدد و فراوانی این چهره ها در استان فارس خاصه شهر شیراز انتظار می رود که مدیران فرهنگی استان با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای معرفی هرچه بیشتر این بزرگان به خصوص به نسل جوان و جدید همت گمارند تا از رهگذر این اقدام هویت سازی و نهادینه کردن میراث عظیم ایران بزرگ در این نسل به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

درادامه این دیدار قائم مقام شهردار شیراز نیز طی سخنان کوتاهی گفت: تلاش مجموعه شهرداری شهرستان بر آن خواهد بود که انتظارات مدیریت انجمن و سایر مدیران فرهنگی استان را برآورده نماید تا در سال ۱۴۰۲ شمسی بخش عمده ای از فعالیت های مرتبط با پاسداشت مفاخر و احیای آرامگاه های فرهنگی استان و شهرستان عملیاتی شود.

 

علی مصلی نژاد شهردار بافت تاریخی شیراز نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: در بافت تاریخی شیراز که مظهر مهم مفاخر فرهنگی استان است شاهد نوعی انقلاب عمرانی گسترده هستیم که در نوع خود در کشور بی نظیر است . درسال جدید نیز بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی برای آن در نظر گرفته شده و بسیاری پروژه های عمرانی این بافت نیز مرتبط با مفاخر و مشاهیر فرهنگی است.

او اضافه کرد: حرم های مطهر نیز به عنوان نمادهای دینی در این بافت حضور دارند و برای مرمت و احیای این بقاع متبرکه نیز باید اقدامات عمرانی صورت بگیرد.

شهردار بافت تاریخی شیراز تأکید کرد: در تلاش هستیم تا پایان امسال نقشه فرهنگی شهر و بافت تاریخی با محوریت مفاخر استان را تهیه و در اختیار علاقه مندان به خصوص گردشگران داخلی و خارجی قرار دهیم.

در ادامه این دیدار و نشست صمیمانه نیز حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمدعلی چوبینی معاون فرهنگی شهرداری شیراز و علیرضا حبیبی معاون امور استان ها و شهرستان های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG