دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت ایجاد نظام دریافت ایده و پیشنهاد از فعالان در مجموعه‌های فرهنگی استان‌ها تأکید کرد و گفت: این پیشنهادها ناشی از تجربه‌های خوب است و بخش عمده‌ای از این پیشنهادها، قابل اجرا است.

محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه در دومین روز سفر به شیراز و در نشستی با مسئولان دستگاه‌های هم‌خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: همه یک مأموریت مهم داریم و این مأموریت اعتلای حوزه حکمرانی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

اظهار کرد: در کنار برنامه‌های محتوایی که برای ارتقای وضعیت وزارتخانه داریم اقداماتی صورت گرفته و در یک سال گذشته تلاش شد تا به جای شعاردادن، کارنامه‌ای از عملکردمان ارائه دهیم؛ در حال حاضر  بخش‌های مختلف با یک برنامه‌ریزی کاملا مستقل، تحولی و روزشمار رصد می‌شود و کارها به خوبی پیش می‌رود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مأموریت‌های بنیادین محول شده به مجموعه ادارات کل و سایر نهادهای تابعه وزارتخانه که مانند مجموعه واحد و به هم متصل هستند بایستی دنبال شود و این مجموعه‌ها باید به عنوان یک شبکه هم‌افزا کار کنند.
اسماعیلی با اعتقاد به اینکه بسیاری از فعالیت‌ها در یک رویکرد همگرایی به پاسخ مثبت می‌رسد، گفت: اگر این رویکرد همگرایی نباشد ما تزاحم‌های درونی پیدا می‌کنیم و مجبور می‌شویم انرژی‌هایی بگذاریم تا تزاحم‌ها برطرف شود.
وی بیان کرد: در گذشته شاهد بودیم که بین مجموعه‌های تابع وزارتخانه در برخی استان‌ها همگرایی و کار مشترک وجود ندارد و این عدم همگرایی در جاهایی به تزاحم می‌رسید که باید در استانداری و سازمان‌های دیگر برای رفع این تزاحم‌ها تلاش می‌شد. لذا ما در وهله اول در تلاش هستیم تا بسترهای این تزاحم‌ها را از بین ببریم.
اسماعیلی افزود: در کنار ارتقای مرجعیت حوزه حکمرانی فرهنگ به تعاملات هم‌افزا پرداختیم و در پایتخت نزدیکترین همکاری را با مجموعه‌های فرهنگی حتی مجموعه‌های خارج از دولت داریم. نگاه ما این است که همه باید در کنار هم بایستیم.
وی عنوان کرد: تقویت رویکردهای فرهنگی نظام در بخش‌های مختلف از مهمترین مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد است که بیش از هرچیزی برایمان اهمیت دارد.
این مقام مسئول یادآور شد: در بخش‌های مختلف هر مجموعه و هر فردی یک‌ مأموریت دارد و باید بتواند مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهد؛ گستره ماموریت‌ها فرق می‌کند. اما هر کس مطابق با مسئولیتی که دارد باید پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: باید از اختیارات، نیروی انسانی و بیت‌المالی که در اختیارمان است به نحو احسن بهره ببریم؛ در حال حاضر کارهایی با هزینه چند میلیارد انجام می‌شود و مجموعه‌های خوب هنری ساخته می‌شود اما بازخورد این کارها دیده نمی‌شود.
اسماعیلی بیان داشت: بحث تقویت منابع انسانی و مالی ادارات کل را دنبال می‌کنیم و اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است و ما وظیفه داریم همه اقتضائات کار را فراهم کنیم و انشالله شاهد بهبود کمی و کیفی در فعالیت‌ها باشیم.
وی اضافه کرد: همه یک مأموریت مهم داریم و این مأموریت اعتلای حوزه حکمرانی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی در ارتباط با مسائل معیشتی افراد فعال در نهادهای تابع وزارت ارشاد گفت: امسال مقرر شد که این حداقل حقوق افزایش یابد و بتوانیم آن را به متوسط حدود ۱۰ میلیون تومان برسانیم. اقدامات در این زمینه شروع شده است؛ به عنوان مثال بحث مسکن را آغاز کردیم و قرار است بحث مسکن در همه شهرستان‌ها اجرا شود.
اسماعیلی افزود: با همه مشکلات فراروی دولت، بحث افزایش حقوق پیگیری می شود. 
اسماعیلی در رابطه با مشکلات حوزه قرآنی در استان فارس گفت: پیگیری مشکلات حوزه قرآنی در استان فارس در دستورکار است؛ البته فعالیت های قرآنی باید به صورت مستمر دنبال شود. هرچند حرکت‌های خیلی خوبی در این زمینه در حال انجام است و اجرای برنامه‌های  آموزشی در چهار یا پنج استان کشور به خوبی پیش می‌رود و بازخورد خوبی نیز داشته است.
وی با بیان اینکه چهره‌های برجسته‌ای فعالیت‌های قرآنی را دنبال می‌کنند، بر لزوم اجرای «طرح بشری» در تمامی مدارس تأکید کرد و گفت: تمهیدات لازم برای اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه میراث با توجه به مزیت منطقه‌ای اندیشیده شود. برای تحقق این امر بایستی  برنامه‌های ترویجی و تبلیغی در نظر گرفته شود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه کتاب جزو مزیت‌های کم‌نظیر حوزه فرهنگی است، گفت: باید حوزه کتاب و کتابخوانی تقویت شود چراکه بین کتاب و کتابخوانی و رشد و توسعه در هر کشوری نسبت کاملا معناداری وجود دارد؛ بنابراین برای پیشرفت کشور نیاز به ارتقای جایگاهمان در حوزه کتاب و کتابخوانی داریم. هرچند در حال حاضر هم از وضعیت خوبی در این زمینه برخوردار هستیم.
وی اضافه کرد: افزون بر وضعیت خوب کشور در زمینه انتشار کتاب ادعیه و کتاب‌های آموزشی در سایر بخش‌ها نیز وضع ما رو به بهبود است و اتفاقات بسیار خوبی در حال رخ دادن است.
وی با بیان اینکه کتابفروشی‌ها باید تقویت شوند، گفت: ما نیاز داریم که از مُدل کاری که سازمان تبلیغات انجام داده است، الگوبرداری کنیم و اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه کتاب شهرها در نظر بگیریم؛ هر جا بتوانیم کتابخانه دایر کنیم وزارت فرهنگ و ارشاد از آن استقبال می‌کند.
اسماعیلی با تأکید بر اینکه جشنواره‌ها و رویدادها یک هویت را ایجاد می‌کنند، گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر درسال گذشته انتقادات بسیاری را به همراه داشت؛ البته من استدلال‌های سازمان سینمایی را پسندیدم و موافقت کردم اما در عین حال باید تلاش کنیم که برگزاری اینگونه جشنواره‌ها ارتقا پیدا کند و به روز شود. به همان اندازه که برای برگزاری جشنواره‌ها هزینه می‌شود باید خروجی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بین‌المللی استان فارس و شیراز بسیار بالاست، گفت: شیراز ظرفیت بین‌المللی بسیار بالایی دارد و یکی از افتخارات همیشگی ایرانیان برخورداری این کشور از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی شهر شیراز است. توسعه ارتباطات شهر به شهر از اهمیت بسیاری برخوردار است و شهرهایی مثل شیراز، اصفهان و تبریز در این رابطه دیده شده‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات بیمه و حقوق فعالان رسانه نیز گفت: در حوزه رسانه و خبر در جریان مشکلات و گله‌مندی خبرنگاران و عکاسان قرار دارم و  شرمنده همه افراد فعال در این عرصه هستیم. مطالبات این قشر به حق است و من خودم را موظف می‌دانم که این مشکلات را پیگیری و بخشی از آن را از طریق لایحه جامع روزنامه‌نگاری حل کنم.
وی خاطرنشان کرد: مسایل و مشکلات مربوط به خبرگزاری‌های داخل مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، شبستان و خبرگزاری کتاب نیز بایستی برطرف شود.


در این نشست حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و مدیران استانی دیگر دستگاه‌های عضو خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند و به طرح مسائل و دیدگاه‌های خود پرداختند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه با هدف حضور در آیین گرامیداشت یادروز حافظ به شیراز سفر کرد و روز پنجشنبه نیز از روند تکمیل کارخانه کاغذسازی زاگرس در استان فارس بازدید کرد.

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارمندان هم‌خانواده در فارس/  عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارمندان هم‌خانواده در فارس/  عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارمندان هم‌خانواده در فارس/  عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارمندان هم‌خانواده در فارس/  عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارمندان هم‌خانواده در فارس/  عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارمندان هم‌خانواده در فارس/ محمدمهدی اسماعیلی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارمندان هم‌خانواده در فارس/ محمدمهدی اسماعیلی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارمندان هم‌خانواده در فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارمندان هم‌خانواده در فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG