دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
دومین نشست برگزاری آیین‌های بزرگداشت یادروز حافظ، با حضور غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه و سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، کاووس حسن‌لی، مدیر بنیاد حافظ‌شناسی، محمد مرادی، نماینده رئیس دانشگاه شیراز، امیرحسین حکمت‌نیا، نماینده شهرداری شیراز و نماینده سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در تالار گفتگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.
غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر اجرایی یادروز حافظ در کشور، در این نشست با گلایه از حضور نیافتن نمایندگان برخی از دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در این نسشت، گفت: استان فارس هر ساله، برگزارکننده دو رویداد بزرگ فرهنگی کشور، یادروز حافظ و سعدی، است که بیش از دیگر رویدادهای فرهنگی و هنری کشور، اهمیت دارد؛ چراکه ایران و ایرانی را در جهان فرهنگی، ادبی، هنری، آموزشی و پژوهشی به نام حافظ و سعدی می‌شناسند.
خوش‌اقبال به تأکید استاندار فارس برای برگزاری هر چه بهتر و با شکوه‌تر آیین یادروز حافظ اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دبیرخانه کشوری یادروز حافظ را به فارس سپرده است و ما باید همه توان خود را برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری این روز نه تنها در فارس که در سراسر کشور و گاه کشورهای دیگر به کار بندیم و این تنها با همکاری و هم‌یاری همه نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به سرانجام خواهد رسید.
سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم با هم‌هنگامی یادروز حافظ با هفته وحدت را خوش‌یمن دانست و گفت: نشست‌هایی با انجمن‌های هنری و سینمایی برای برگزاری این رویدادها برگزار شده است تا امسال، رویدادهای این هفته بیش از پیش با هنر پیوند بخورد.
موسوی‌نژادیان افزود: نمایشگاه و کارگاه‌های هنرهای تجسمی، ارکستر سمفونیک و اجرای نمایش از رویدادهایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.
دکتر کاووس حسن‌لی، مدیر بنیاد حافظ‌شناسی نیز با ابراز گلایه از برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی که در این نشست حضور نداشتند، گفت: برخی از مسئولین، که بیشترین کم‌کاری را دارند، در هنگام یا پس از برگزاری، به انتقاد از چگونگی برگزاری رویداد می‌پردزاند؛ این در حالی است که دستگاه‌ها و سازمان‌های آنان بایستی از برگزارکنندگان رویداد باشند با این همه، کمترین همکاری و هماهنگی را دارند.
حسن‌لی افزود: حافظ شیرازی را از برجسته‌ترین چهره‌های عرفانی برآمده از مکتب قرآن و پیامبر اسلام (ص) است که امروزه به ویژه برای مردم فارسی‌زبان، یک هم‌سویی و هم‌گرایی دارد.
حسن‌لی ادامه داد: در برگزاری این رویدادهای افزون بر دیدگاه علمی و تخصصی، دیدگاه مردم‌دارانه را نیز به کار خواهیم بست که یکی از این رویکردهای مردم‌گرایانه، آشناسازی مردم با حافظ شیرازی است.
امیرحسین حکمت‌نیا، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم گفت: از سال گذشته، با همکاری دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز، گردشگری ادبی را در سه محور راه‌اندازی کردیم که امسال نیز بیش از پارسال، بر روی آن تمرکز خواهیم کرد. این سه محور، شامل کوی مصلی، عبیرآمیز و کوی اسحاق‌بیگ تا کوچه قاضی که حافظ در آن جا زندگی کرده است را در برمی‌گیرد.
حکمت‌نیا افزود: سال گذشته این سبک گردشگری را برای عموم داشتیم که امسال برآنیم تا با هدفمندی بیشتر، آن را برای 300 تور گردشگری همراه با خدمات رایگان، ارائه کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG