دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به اتفاق مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور در منزل محمدمهدی جعفری زاده مدیرمسئول روزنامه طلوع و پیشکسوت رسانه استان به مناسبت هفته خبرنگار، از بیش از سه دهه فعالیت مطبوعاتی وی تکریم کرد.

اسماعیل محبی‌پور در این آیین که شامگاه پنجشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، این استان را مهد تمدن ایران زمین دانست و گفت: استان فارس با برخورداری از ظرفیت‌هایی که دارد و الگوی تمدنی که ارائه کرده فرصتی برای توسعه همه جانبه کشور ایران و حتی دنیای اسلام است.

وی با اعتقاد به اینکه با نگاه تحولی می‌توان به موفقیت رسید، گفت: در عصر جدید با تکراری کار کردن و راه گذشتگان را طی کردن بدون داشتن نگاه نوگرایانه و تحولی نمی‌توانیم به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: در عرصه خبرنگاری در بیست سال اخیر تحولات خوبی صورت گرفته است این در حالیست که در صد سال پیش از آن شاهد تحولات اندکی در این عرصه بودیم.
محبی‌پور اضافه کرد: اما امروز تحولات در عرصه تکنولوژی باعث شده که تمایلات مردم برای بهره‌گیری از ایده‌ها و روش های نو بیشتر شود و همین تمایلات اصحاب رسانه و خبرنگاران را ملزم کرده که در این مسیر حرکت کنند. در غیر این صورت از عرصه رقابت خارج می‌شوند.
وی بیان کرد: استفاده از تجربیات پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادب و رسانه فارس یکی از ظرفیت‌های مهم استان به شمار می‌رود که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند چراغ راهی برای جوانان باشد.
محبی‌پور گفت: استفاده از ایده‌ها و انرژی جوانان در کنار تجربیات پیشکسوتان می‌تواند اتفاقات بزرگی را در عرصه فرهنگی، ادبی و علمی استان رقم بزند.
وی با اعتقاد به اینکه ذهن مردم استان فارس تشنه علم، فرهنگ و ادب است، گفت: این تشنگی را باید با خوراک صحیح برطرف کنیم وگرنه این عطش را ممکن است با موضوعاتی رفع کنند که چندان موردنظر ما نیست.
این مقام مسئول با بیان اینکه نمی‌توانیم از عطش فرهنگی، ادبی و علمی مردم فارس چشم‌پوشی کنیم، گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند؛ آنها می‌توانند هم میزان و نوع تشنگی ذهنی مردم را مشخص کنند و هم خوراک و وسیله رفع تشنگی را به مسئولان انعکاس دهند.
وی افزود: یکی از دشواری‌ها برای انجام کار فرهنگی، ترغیب مردم برای ورود به این عرصه است اما خوشبختانه در استان فارس کمتر با این مشکل روبه رو هستیم. با این حال نیاز است که مسئولان استان بتوانند از این فرصت به نحو احسن بهره ببرند.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه دولت در تلاش است تا مردمی کردن حاکمیت را به یک فرهنگ تبدیل کند، گفت: هر چه بتوانیم تصمیمات و تفکرات مدیریتی کشور را با کمک مردم اتخاذ کنیم به نتایج بهتری خواهیم رسید. در واقع دولت در تلاش است تا شرایطی فراهم کند تا حکومت خود را در رأس و نوک هرم نبیند بلکه از مشارکت مردم در مسیر حاکمیت بهره ببرد و از ظرفیت‌های آنها استفاده کند.
وی عنوان داشت: بر اساس تجربیاتی که کسب شده هر جا بسیج افکار عمومی ایجاد کرده‌ایم موفق بوده‌ایم. در حقیقت با توان افزایی غیرقابل باور و با هزینه کم در مدت زمان کوتاه توانسته‌ایم به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابیم.
محبی‌پور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت مردم رقم خورد، رمز موفقیت بسیج در عرصه‌های مختلف را اتصال به مردم دانست و گفت: ما حتی اعتقاد بسیاری به مردمی کردن امنیت داریم و بر این باور هستیم که باید از مردم برای جلوگیری از نا امنی در کشور کمک‌ بگیریم.
وی گفت: هنر ما باید این باشد که با اقدامات اجتماعی و فرهنگی از امنیتی شدن موضوعات جلوگیری کنیم، گفت: در این راستا خود مدیران دستگاه‌ها در مقاطع مختلف، باید پاسخگوی جامعه مخاطبشان باشند
محبی‌پور با بیان اینکه مدیران باید واقعیت‌ها را بگویند و وعده غیرقابل تحقق ندهند،گفت: در بحران‌ها هم هر جا از ظرفیت مردم استفاده کردیم ضریب موفقیت‌مان فوق‌العاده بالا بوده است.
وی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درخواست کرد که از ظرفیت‌های فعالان فرهنگی برای پیشبرد امور در چارچوب ماهیتی آنها بهره گیرد.
محبی‌پور به ظرفیت‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: استان فارس از تمدن ملی و اسلامی برخوردار است و ترکیبی از اقوام و انسان‌ها با عقاید و ادیان مختلف در این استان جمع شده‌اند. لذا اگر بخواهیم مدلی از الگوی تمدنی را ارائه کنیم، مکانی بهتر از استان فارس نمی‌یابیم.
وی استان فارس را مهد تمدن و فرهنگ ایران زمین دانست و گفت: استان فارس به عنوان مهد تمدن می‌تواند فضایی را برای ارائه الگوی تمدنی فراهم کند. البته برای تحقق اهداف‌مان نباید منتظر اقدامات پایتخت بمانیم.
معاون استاندار فارس اظهار کرد: مسئولان فارس می‌توانند کارسازی کنند و راهبردهایی را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان تعریف کنند البته مشروط به اینکه جایگاه خودمان را بدانیم که بالاتر از ما کسی نیست که برایمان تصمیم بگیرد و صفر تا صد تصمیمات را باید خودمان اتخاذ کنیم. 

حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس نیز در این آیین ضمن تبریک روز خبرنگار، از بیش از سه دهه تلاش‌های جعفری زاده در عرصه رسانه قدردانی کرد. 

در این آیین که به مناسبت بزرگداشت هفته خبرنگار برگزار شد، از محمدمهدی جعفری‌زاده مدیرمسئول روزنامه طلوع و پیشکسوت رسانه فارس تجلیل شد.

محمدمهدی جعفری‌زاده مدیرمسئول روزنامه طلوع متولد ۱۳۴۱ و دارای مدرک تحصیلی دکتری در رشته مدیریت است که فعالیتهای رسانه‌ای خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرده است. انتشار روزنامه طلوع از سال ۱۳۷۴ آغاز شده است و این روزنامه‌ در حال حاضر برای پنج استان جنوبی از جمله استان فارس، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان منتشر می‌شود.

هفدهم مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان در تقویم رسمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

پاسداشت محمدمهدی جعفری زاده مدیرمسئول روزنامه طلوع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG