دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
این رویدادها چون هدفمند و منسجم برگزار می‌شوند، می‌توانند بسترساز دستاوردهای هنری ارزشمندی برای جامعه باشند و یاد و راه شهدا را زنده و پویا نگه دارند و در ادامه دستاورد ارزشمندی را برای کنگره بزرگ سرداران و 15 هزار شهید استان فارس به ارمغان آورند.
انتشار: فرهنگ فارس - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی - روزنامه تماشا شماره 2709 مورخ 8 مرداد 1401 صفحه 9 - روزنامه شیرازنوین شماره 1606 مورخ 8 مرداد 1401 صفحه 5- روزنامه افسانه شماره 4773 مورخ 8 مرداد 1401 صفحه 9 -

نخستین نشست هماهنگی انجمن‌های فرهنگی و هنری فارس در راستای برگزاری هنرمندانه رویداد ستاره‌های شهر، با حضور غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه و سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، رضا متولی، دبیر برگزاری این رویدادهای پیاپی، آل‌علی، دبیر کنگره سرداران و ۱۵۰۰۰ شهید استان فارس، احمدرضا وامق، مدیرعامل مؤسسه انجمن هنرهای نمایشی فارس، عبدالصمد فهندژسعدی، رئیس انجمن تعزیه، ابراهیم بذرافکن، رئیس انجمن موسیقی، محمدجواد زارع مهذبیه، رئیس انجمن هنرهای تجسمی، غلامرضا کافی، رئیس انجمن ادبی، محمدعلی روانستان، نویسنده و ناشر دفاع مقدس، و تنی چند از فرهنگ‌وران و هنرمندان استان فارس در تالار گفتگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، برگزار شد.

غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به پیوند منطقی هنر و فرهنگ با روایت‌های مشخصی از دفاع مقدس اشاره کرده و مبانی هنر و فرهنگ متعالی را همسو با ارزش‌های دفاع مقدس به ویژه با دلاوری‌های شهدا و ایثارگران دانست که یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین تابع قابل اهمیت در جریان‌سازی‌های بزرگ حوزه فرهنگ و هنر است.

خوش‌اقبال نزدیک شدن به برگزاری کنگره سرداران و 15 هزار شهید دلاور استان فارس، این نشست را نقطه عطفی در راستای روشنگری‌ها به نسل آینده ما دانست.

سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل نیز در این نشست گفت: در زمینه دفاع مقدس، کارهای فرهنگی و هنری بسیاری انجام شده است؛ با این همه چون پراکنده و همسو نبوده‌اند، برون‌داد زیادی امروز از آن‌ها نمی‌بینیم.

موسوی‌نژادیان افزود: این رویدادها چون هدفمند و منسجم برگزار می‌شوند، می‌توانند بسترساز دستاوردهای هنری ارزشمندی برای جامعه باشند و یاد و راه شهدا را زنده و پویا نگه دارند و در ادامه دستاورد ارزشمندی را برای کنگره بزرگ سرداران و 15 هزار شهید استان فارس به ارمغان آورند.

وی گفت: از انجمن‌های فرهنگی و هنری انتظار داریم با ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای خود در راستای مشارکت حداکثری در برنامه‌های ماهانه تالار حافظ، تولیدات فاخری را برای کنگره ۱۴۰۳ رقم بزنند و در این مسیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در کنار دبیرخانه کنگره، از اقدامات هنرمندان حمایت خواهد کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از آمادگی این اداره کل برای حمایت از برنامه‌های آموزشی فرهنگی و هنری در سطوح گوناگون خبر داد.

رضا متولی، دبیر برگزاری رویدادهای ماهانه ستاره‌های شهر هم در این نشست، استان فارس را سومین استان دارای بیشترین تعداد شهید و رزمنده در دفاع مقدس دانست و گفت: این رویدادهای ماهانه را برای نخستین بار در ماه گذشته به نام راست‌قامتان مجنون، برای پاسداشت 250 شهید استان فارس که 4 تیر ماه 1367 ، در یک نیم‌روز جزیره مجنون، با یورش ددمنشانه ارتش بعث عراق با جنگ‌افزارهای شیمیایی به شهادت رسیده بودند، برگزار شد. شهدایی که تا کنون کسی درباره تعداد و چگونگی شهادت‌شان سخن نگفته یا کمتر گفته شده بود.

متولی افزود: این رویدادهای ماهانه، مردمی برگزار می‌شود و هیچ دستگاه حاکمیتی یا دولتی در آن مشارکت ندارد؛ چرا که شهدا را از مردم می‌دانیم و خط قرمز همه مردم هستند.

دبیر برگزاری این رویدادها با اشاره به برگزاری دومین کنگره بزرگ شهدای استان فارس که شهریور ماه 1403 برگزار خواهد شد، ادامه داد: از همه هنرمندان، فرهنگ‌وران و کسانی که توانایی ایده‌پردازی یا همکاری دارند، درخواست می‌کنیم تا ما را در برگزاری هرچه بیشتر این رویدادها برای بازخوانی، شناسایی و شناساندن شهدا یاری دهند.

گفتنی است دومین رویداد فرهنگی و هنری ستاره‌های شهر روز 20 اَمرداد جاری به نام الماس‌های درخشان در پاسداشت آزادگان، مفقودین و شهدای مدافع حرم استان فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تالار حافظ این اداره کل، برگزار خواهد شد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG