دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
شخصیت قرآنی حضرت حافظ شیرازی و اشعار به جای مانده از ایشان سرمایه‌ای غنی از معرفت و ایمان را برای نسل جدید به یادگار گذاشته است و بی‌شک انس با حافظ شیرازی و اشعارش ما را به گذشته پر افتخارمان پیوند می‌دهد.

نخستین نشست ویژه هماهنگی برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری هفته بزرگداشت حافظ شیرازی با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه این اداره و دکتر کاووس حسن‌لی، رئیس مرکز حافظ‌شناسی به همراه محسن گل‌آرایش، معاون هنری مرکز حافظ‌شناسی و سعیده رضازاده، روابط عمومی این مرکز برگزار شد.

حمیدرضا قانعی در این نشست با یادآوری تجربه برگزاری هفته‌های بزرگداشت نظامی گنجه‌ای و سعدی شیرازی گفت: گنجینه‌ای به نام حافظ شیرازی، متعلق به همه مردم ایران است. آوازه شهرتش او جهان را در برگرفته، از این رو حافظ شیرازی شخصیتی جهانی است. ما برای گرامی‌داشت ایشان هر چه توان در عرصه‌های هنری و فرهنگی داریم، به میدان خواهیم آورد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس یادآور شد: شخصیت قرآنی حضرت حافظ شیرازی و اشعار به جای مانده از ایشان سرمایه‌ای غنی از معرفت و ایمان را برای نسل جدید به یادگار گذاشته است و بی‌شک انس با حافظ شیرازی و اشعارش ما را به گذشته پر افتخارمان پیوند می‌دهد.

قانعی افزود: تلاش می‌کنیم امسال از ابزار هنر بیش از پیش برای معرفی این شاعر گرانمایه بهره ببریم و در این راه از همه علاقه‌مندان به شخصیت حافظ شیرازی یاری می‌طلبیم، اهالی هنر، فرهنگ، گردشگری و سرمایه‌گذارانی که امکان همراهی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این رویداد را دارند، پیشنهادهای خود را با معاونت فرهنگی و رسانه‌ای این اداره در میان بگذارند.

وی ادامه داد: برای هر چه بهتر برگزار شدن هفته گرامی‌داشت حافظ شیرازی تلاش خواهیم کرد دبیرخانه‌ای در سطح وزارت فرهگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شود تا از همه هنرمندان و فرهنگوران در سراسر کشور برای برگزاری این آیین یاری بگیریم.

حمیدرضا قانعی با ارج نهادن به زحمات چندین ساله دکتر کاووس حسن‌لی، دبیر و مسوول مرکز حافظ‌شناسی، وجود این مرکز با چنین سطح علمی و پژوهشی را سرمایه‌ای برای شهر شیراز و استان فارس دانست و اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های علمی این مرکز کمال استفاده شود و حمایت‌های لازم از فعالیت‌های آن‌ها بعمل آید.

دکتر کاووس حسن‌لی نیز با نگاهی به پیشینه کارکردی مرکز حافظ‌شناسی، گفت: در هجمه جهانی که به فرهنگ، هنر و ادب ایران می‌شود، این مرکز زیر بار همه فشارها درونی و بیرونی، امسال 25‌امین سال کاری خود را گذراند.

حسن‌لی افزود: پیشنهادهای این مرکز برای برگزاری هفته بزرگداشت حافظ را به دو بخش کاربردی و عملیاتی و رویدادهای آینده‌نگرانه و بلندمدت دسته‌بندی می‌شود؛ که از پیشنهادهای بلندمدت و ماندگار آن، اختصاص مکان ویژه مرکز حافظ‌شناسی است.

وی با تقدیر از همه اساتید و بزرگانی که در سالیان گذشته بدون چشم‌داشت با این مرکز همراهی کرده‌اند، افزود: مشارکت مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی و مردمی در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد کمک خواهد کرد و در عین حال مرکز حافظ‌شناسی تمام توان خود را برای ارتقای سطح کیفی این رویداد به کار خواهد بست.

گفتنی است که موضوع نشست‌های علمی هفته بزرگداشت حافظ در سال جاری، «حافظ و نیاز امروز جامعه» خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG