دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
در دهه اخیر رسالت آن بر دوش شورای عالی انقلاب فرهنگی از گذرگاه تدوین و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور با رویکرد سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404و بیانیه‌ی ارزشمند گام دوم انقلاب گذاشته شده است.

پس از دو سال تلاش خستگی‌ناپذیر اتاق اندیشه‌ورز شورای فرهنگ عمومی استان فارس با همراهی و همکاری اندیشمندان، فرهنگ‌وران، هنرمندان و دانشگاهیان، نقشه برش استانی مهندسی فرهنگی استان فارس در پله پایانی، آماده رونمایی شده است.

دکتر غلامرضا خوش‌اقبال، رئیس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و از اعضای گروه اندیشه‌ورز تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس با اشاره به تلاش‌هایی که در دو سال گذشته به ویژه دو ماه اخیر همراه با پیگیری‌های مجدانه و اندیشمندانه آیت‌الله لطف‌الله دژکام، گفت: جمعیت، همچنان که ویژگی‌های زیستی خود را به نسل دیگر منتقل می‌کند، «فرهنگ» را نیز چونان یادمانی اجتماعی، از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌سازد. به تعبیری، فرهنگ همان راهکارهای شایع موجه در یک جامعه برای رفع هرگونه نیاز واقعی یا غیرواقعی است.

خوش‌اقبال ادامه داد: هر ملتی که بتواند فضای فرهنگی ملی - معنوی خویش را از دستبرد حوادث در امان بدارد، دگرگونی‌های موقتی از نظر جغرافیایی یا جمعیتی، توان آن را نخواهد داشت که کل موجودیت آن ملت را به مخاطره اندازد. بدیهی است، در مواجهه با این تهدیدات پیشرو، مسلح ساختن آحاد جامعه و بالتبع آن، ارکان حاکمیتی به طرحی جامع که بتواند تمامی حوزه‌ها و زیرنظام‌های جوامع بشری را حول یک محور متحد و یکپارچه گرداند، راه امنی برای تضمین سلامت بقای آن جامعه است؛ که در دهه اخیر رسالت آن بر دوش شورای عالی انقلاب فرهنگی از گذرگاه تدوین و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور با رویکرد سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق  1404و بیانیه‌ی ارزشمند گام دوم انقلاب گذاشته شده است.

عضو گروه اندیشه‌ورز تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس افزود: از مهمترین نکات در نظر گرفته شده در آیین‌نامه برش استانی، پیش‌بینی کمیته‌های تخصصی پنجگانه استانی متشکل از دستگاه‌ها، سازمان‌ها، نهادهای اجرایی است که بنا به محوریت و حوزه‌های عملیاتی فرهنگی، دینی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی ذیل این 5 کارگروه تخصصی، دسته‌بندی شده‌اند. همچنین تدوین جداول مسائل و راهبردهای کلان استانی که بعداً اقدامات ملی و استانی دستگاه‌ها که باید همسو با آن‌ها پیش‌بینی و ارائه شود، از مهمترین نکاتی است که در این پیوست عملیاتی، هدف عالی انسجام و هماهنگی دستگاه‌ها را هم راستا با سند جامع و نظام مسائل استانی، محقق سازد و جلوه روشنتری از فعالیت‌ها و برنامههای اجرایی بعدی را که از همخوانی بیشتری با نقشه جامع فرهنگی کشور برخوردارند، به دست دهد.

رئیس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با با اشاره به هم‌اندیشی‌ها و کمک‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: استان فارس سربلند از آماده شدن برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، آن را در سفر ریاست جمهوری، رونمایی خواهد کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG