دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
طاهره کاظم‌نژادی، جوانی اهل ذوق ادبی است که به تازگی نخستین کتاب شعر خود را با عنوان "قله بی ‌قاف" روانه بازار کرده است.

طاهره کاظم‌نژادی شاعره زرین‌رشتی نخستین کتاب ترانه‌های خد را روانه بازار کرده است. وی در شناسایی خود می‌گوید: زاییده سال 76 در روستایی از زرین‌دشت فارس هستم. سرودن شعر را از کودکی با شعر نو آغاز کردم و در نوجوانی استعداد خود را در سرودن قالب‌های نیز دیگر آزمودم.

طاهره کاظم‌نژادی

وی ادامه داد: رضا نیکفرجام، نخستین خواننده‌ای بود که در دوران نوجوانی‌ام ترانه‌های مرا برای خوانش خود پسندید. از آن پس همکاری من با استدیو موسیقی وان و ارج آغاز شد. آغازی که مرا بیش از پیش به وادی ترانه و شعر سوق داد. حاصل این همکاری، خوانش ترانه‌هایی از من همچون "عاشق‌کش"، "پرستار" و "ناخدا" با صدای حسن حقیری، "ای کاش" با صدای محمدرضا چوبین و "رنگین‌کمان کوچک" با صدای مسعود احمدپور و... بود. هم‌اکنون نیز آهنگ‌های دیگری با ترانه‌های من و با صدای رضا نیکفرجام در آلبوم ابایل، طلسم با صدای همایون نیک‌خواهی "خالق اثر ماندگار زخم" و... در حال ضبط هستند.

این شاعر جوان همچنین ضمن تشکر از رسانه‌هایی همچون روزنامه شیرازنوین، طلوع و هفته‌نامه شهرسبز که با انتشار برخی از اشعار و ترانه‌های او باعث تشویق و موفقیت‌های وی شده‌اند، افزود: نخستین کتاب ترانه‌های من با عنوان "قله بی‌ قاف" شامل ۴٢ ترانه را انتشارات نادریان به چاپ رسانده است. نام این کتاب برگرفته از ترانه‌ای به همین نام است که دو بیت آن در پشت جلد کتاب درج گردیده است.

این دانشجوی عربی دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: نام کتاب از این جهت بود تا مخاطب را به نوعی چالش و اندیشیدن به آن وادار کنم تا با برداشتن قاف از قله به له می‌رسند که در زبان عربی به معنای "برای او" است. این نوعی مفهوم عاشقانه را می‌رساند. همچنین می‌توان با توجه به مفاهیمی چون زیبایی و ارزش یک کوه که در قله آن متصور است، این زیبایی و ارزش یک قله را به قافش تعمیم داد. از سوی دیگر این اسم نوعی آشنایی‌زدایی نیز هست؛ زیرا ذهن مردم با واژگانی چون "قله‌ی قاف" در تعابیر و ضرب‌المثل‌ها و... آشنایی دارد.

شاعر "با ترانه‌ی پرستار" که برگزیده جشنواره شعر مردم و کرونا را نیز در کارنامه خود دارد می‌گوید: از ترانه‌های کلیشه‌ای و تکراری که هیچ ایده و خلاقیتی پشت آن نیست بیزارم. خواننده‌هایی را هم ستایش می‌کنم که به خواندن اثری بدیع، زیبا و با معنی روی می‌آورند و شهامت و جرأت خواندن حرف‌های تازه را دارند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG