دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، امین ولایت و جایگاهی برای مردمان شیراز و فارس است؛ پناهگاهی که در همه رخدادهای چند سده اخیر، مأمنی برای مردم بود.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - پیام‌خبر - روزنامه شیرازنوین شماره 1010 مورخ 4 تیر 1399 صفحه 5 -

بسم الله الرؤف

السلام علی الامام الرؤف علی بن موسی‌الرضا المرتضی

روزها چرخید و باز، ابرهای کرامت الهی، به پاس امام مهربانی، بر ایران عزیزمان، سایه افکندند... همان امامی که چونان خورشید، هر روز و شب ما ایرانی‌ها را به نور خویش مهرتاب می‌کند؛ آن امامی که هر گاه سختی‌ها زندگی و روزگار بر ما سنگینی می‌کند، پناهگاه ماست تا از مهر عالم‌تابش بهره ببریم.

امسال که بیماری سخت کرونا، همه دیارمان را در برگرفته و هر روز و شب، عزیزی را از ما می‌گیرد، در این روزگار که سختی‌های اقتصادی و اشتغال کمر مردمان را خم کرده است؛ باز هم پناهگاهی برای‌مان نیست مگر آن امام که خورشید ایران است؛ و دست نیازمان را به سوی پروردگار دراز خواهیم کرد تا به حق مهربانی علی بن موسی الرضا (ع)، رحمتی کند و کرامتی را به مردم ما و همه جهان ارزانی دارد تا از این مصیبت گران، تندرستی و شادی بار دیگر به جهان برگردد.

سه پناهگاه کرامت رضوی، خورشید مشهد و ماه قم و شیراز، علی بن موسی الرضا (ع)، فاطمه معصومه (س) و احمد بن موسی (ع)، در همیشه تاریخ، سه حرم اهل‌بیت عصت و طهارت در ایران، ملجأی برای دردهای دردمندان دوران بوده‌اند.

دهه کرامت، با بزرگداشت فاطمه معصومه (س)، روز دختر آغاز می‌گردد. دخترانی که از دامن مادران و پدرانی مهربان برمی‌خیزند، و چرخ روزگار از آنان زنانی می‌سازد که مهربانی و فداکاری در وجودشان چون درختی ریشه دارد. این است که پدران در هر روزگاری به ویژه با پیروی از سلوک اهل بیت، بر دستان آن دختران بوسه می‌زنند و آنان را چشم و چراغ و مایه برکت زندگانی خویش می‌دانند. این است فخر ما شیعیان، که پیش و بیش از همه جهان، دختران‌مان را سورمه چشمان‌مان ساخته‌ایم؛ دخترانی که با الگوگیری از فاطمه زهرا (س)، زینب کبری (س)، فاطمه بنت حسین، فاطمه معصومه و ... بزرگ دختران و زنانی چونان رابعه بنت کعب، علامه مجتهده آیت‌الله سیده نصرت امین، طاهره صفارزاده، سیمین دانشور و ... که با پشتیبانی و حمایت پدران و همسران‌شان به جایگاه رفیعی و والایی دست یافتند.

احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، امین ولایت و جایگاهی برای مردمان شیراز و فارس است؛ پناهگاهی که در همه رخدادهای چند سده اخیر، مأمنی برای مردم بود.

دهه کرامت را به همه مردم ایران تبریک می‌گوییم و از خدای بزرگ مهربان می‌خواهم تا به مهربانی این سه بزرگ‌مهربان، دوست‌داشتنی‌هایِ دوستدار خودش که دوستی و مهرشان دوزاده قرن است بر ایران و ایرانی می‌درخشد و آنان را مایه برکت این سرزمین هستند؛ این مردم را از سایه وحشت و بیماری کرونا دور نگه دارد و شادی، تندرستی، خوشبختی و سرافرازی را بر آنان بتاباند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG