کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

صابر سهرابی در این نشست گفت: یکی از راه هایی که مورد تأکید ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در راستای پیشگیری از اعتیاد است، استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت شناساندن اثرات سوء مواد مخدر در جامعه است.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - ایسنا - ایرنا - مرکز تحقیقات، رهیافت ها و مطالعات بین المللی مواد مخدر(هم اندیشی جهانی راه برتر) - آرمانین - پیام فارس - روزنامه خبرجنوب شماره 11132 مورخ 6 تیر 1398 صفحه 8 - روزنامه عصر مردم شماره 6660 مورخ 6 تیر 1398 صفحه 12 - روزنامه تماشا شماره 1846 مورخ 6 تیر1398 صفحه 3 - روزنامه شیرازنوین شماره 736 مورخ 6 تیر1398 صفحه5- روزنامه سبحان شماره 4907 مورخ 6 تیر1398 صفحه 7 -روزنامه افسانه شماره 3899 مورخ 6 تیر1398 صفحه 10 -روزنامه نیم نگاه شماره 6157 مورخ 6 تیر1398 صفحه 3 - هفته نامه فرنامه شماره 6 مورخ 8 تیر 1398 -

به مناسبت ٥ تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نشستی با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و محمدرضا ابراهیمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس و جمعی از هنرمندان و فرهنگ وران در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

صابر سهرابی در این نشست گفت: یکی از راه هایی که مورد تأکید ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در راستای پیشگیری از اعتیاد است، استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت شناساندن اثرات سوء مواد مخدر در جامعه است.

سهرابی ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند تا در راستای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد با توجه به زمینه کاری خود، فعالیت های لازم را انجام دهند؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در همین راستا حمایت های جدی خود را از آثار هنری با موضوع آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در دستور کار قرار داده است؛ و در یک سال اخیر در اکثر نشست ها بارها این موضوع را اعلام کرده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هنر نمایش بهترین و اثرگذارترین هنر و زبانی است که می تواند با بیان دردهای اجتماعی و آگاهی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی وارد شود. این اداره کل در نظر دارد تا با حمایت از نمایش های خیابانی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، به شکل رایگان در شهرستان های دیگر فارس نیز برای مردم اجرا شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اهمیت رده سنی کودک و نوجوان در فرهنگ سازی، خاطرنشان کرد: هنرمندان و فرهنگ وران بایستی با در نظر گرفتن این بخش جامعه به عنوان مهم ترین و اثرپذیرترین افراد، آثار خود را بیش از پیش به این قشر اختصاص دهند.

وی با اشاره به اجرای نمایش های خیابانی روزانه در بوستان های شهر شیراز، اضافه کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر، در همه شهرستان های فارس، اصحاب فرهنگ و هنر با حمایت و همکاری اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی، حداقل یک برنامه در این زمینه به جامعه ارائه دادند.


محمدرضا ابراهیمی/ سفیران اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر فارس حوزه فرهنگ و هنر/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

همچنین در این نشست محمدرضا ابراهیمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: وظیفه شرعی خود می دانم تا نه به عنوان یک مسئول، بلکه به عنوان یک شهروند از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به دلیل فعالیت های فرهنگی و هنری بی سابقه ای که در یک سال گذشته در راستای پیشگیری از آُسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد داشته است، قدردانی کنم.

محمدرضا ابراهیمی ادامه داد: مواد مخدر اولین تهدید اجتماعی است که در زمان کنونی تمام جوامع بشری را در برگرفته است؛ و از آن جا که درآمد حاصل از آن امروز گاه از فروش نفت و صنعت توریسم پیشی می گیرد و به صورت مجازی و غیرمجازی از آن کسب درآمد می کنند، باندهای مافیای بین المللی قدرتمندی را ایجاد کرده است که مبارزه با آن را سخت تر می کند.

ابراهیمی افزود: مواد مخدر بحران بزرگی را ایجاد کرده است و امروز به عنوان اولین و بزرگترین عامل بروز آسیب های اجتماعی همچون قتل، تجاوزهای جنسی، دزدی، خودکشی و ... شناخته می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس اضافه کرد: باید بر خود این فرض بدانیم که قربانیان مواد مخدر از خانواده ما هستند و با این حساسیت و دغدغه با آن روبرو شویم.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی در جامعه وظیفه دارد تا به اندازه وسعش با ورود به عرصه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر، از آلوده شدن بیشتر جامعه جلوگیری کند.

در پایان این نشست از سفیران اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر فارس حوزه فرهنگ و هنر تقدیر تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 
محمدرضا ابراهیمی، صابر سهرابی، خداجو/ سفیران اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر فارس حوزه فرهنگ و هنر/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
سفیران اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر فارس حوزه فرهنگ و هنر/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

نظرات (۱)

عالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG