کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

انسان داستان را می ساخت و داستان انسان را و این تعامل دو طرفه انسان و داستان تا آن جا بود که پیشرفت های انسان را رقم می زد.

انتشار: خبرگزاری رضوی - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - خبرگزاری شبستان - ایرنا -

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین اختتامیه اولین جشنواره منطقه ای قصه گویی که با حضور کتابداران قصه گو از استان های کرمان، بوشهر، هرمزگان و فارس در شیراز برگزار شد، گفت:

شاید اولین شیوه تربیتی که انسان از آن بهره گرفت، داستان بود. داستان هایی که از درون انسان ها چون چشمه ای جوشان، به جوش آمد و رودخانه هایی زیبا و ژرف را برای تربیت انسان ها ایجاد کرد.
داستان آن قدر در تربیت و پرورش انسان ها مؤثر بود که خداوند خالق انسان نیز، از داستان به عنوان ابزاری برای هدایت و پرورش انسان ها بهره گرفته است. تا آن جا که می تواند اولین قصه گو را خدا دانست.
انسان که بواسطه روح الهیش در گذر تاریخ همیشه رو به پیشرفت بوده است، داستان را نیز همچون کودک خود از گذرگاه های تاریخ عبور داد و پرورشش داد.
آری اینجاست که باید گفت خدمات متقابل انسان و داستان در گذرگاه تاریخ بیش از هر چیز بوده است. انسان، داستان را می ساخت و داستان، انسان را... و این تعامل دو طرفه انسان و داستان تا آن جا بود که پیشرفت های انسان را رقم می زد. هیچ اختراعی و هیچ اکتشافی، هیچ تفکری و هیچ اندیشه ای در تاریخ انسان، نمی توان یافت که پیش از آن، داستانی نداشته باشد.
پیشرفت انسان در گرو همین داستان هایی بود که در دل و جانش نشسته بود.
داستان، بال پرواز و خیال انسان را تا آن جا شاخ و برگ می دهد که شاید برای همگان رویا و خیال باشد اما در مسیر خویش درختی می شود که میوه آن را خواهد چید.
چه کسی باور داشت روزی انسان به عمق آسمان، یا اوج دریا نفوذ کند؟ اما این رویای انسان های پیشین، امروزه به واقعیت رسیده است.
پس بر ماست تا این میراث گران بهای فرهنگی، یعنی داستان را نه تنها نگه داری کنیم بلکه باید فضایی فراهم کرد تا بر شکوفایی آن افزوده شود.
فرزندان مان را با داستان مأنوس کنیم که این داستان آتیه فرزندان مان را خواهد ساخت.

نظرات (۱)

سلام و ادب. سپاس از وبلاگ بسیار عالی شما. از مطالب عالمانه و زیبای آن بسیار بهره بردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG