دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: منتظریم تا بحث ساخت و سپس فعالیت فرهنگی و هنری آن را به بخش خصوصی واگذار نماییم. لذا از همه خیرین می خواهیم تا در این امر فرهنگی ما را یاری دهند.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس -

صابر سهرابی،‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس، با حضور در دفتر امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروستان در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان شرکت کرد تا از نزدیک با اعضای شورای فرهنگ عمومی سروستان به گفتگو بنشیند.

صابر سهرابی،‌ پس از شنیدن نقطه نظرات مسئولان حاضر در این نشست گفت:‌ حوزه فرهنگ و هنر بسیار حساس است و در حالی که تنها ٢٨ درصد از کل بودجه فرهنگی در اختیار فرهنگ و ارشاد است، تمام انتظارات این حوزه به سوی ما روانه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: یکی از مسایلی که برخی دوستان به آن اشاره کردند بحث ساخت مجتمع فرهنگی هنری سروستان است که تا کنون ٤٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و هم اکنون منتظریم تا بحث ساخت و سپس فعالیت فرهنگی و هنری آن را به بخش خصوصی واگذار نماییم. لذا از همه خیرین می خواهیم تا در این امر فرهنگی ما را یاری دهند.

وی با دعوت از مردم و مسئولین سروستان جهت نامزدی برای پایتختی کتاب و شهر دوستدار کتاب خاطر نشان کرد: یکی از موارد مورد توجه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث کتاب و کتابخوانی است و اگر همه مسئولان و مردم دست به دست هم بدهند تا به عنوان شهر دوستدار کتاب یا پایتخت کتاب نام خود را ثبت کنند، مسلماً‌ امکانات بسیاری در این حوزه برای آنان فراهم خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ضمن خوانش سرفصل های ١٥ گانه فعالیت شوراهای فرهنگ عمومی مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور، تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از پارلمان های کاملاً‌ رسمی،‌ قانونی و مهم است که مصوبات آن حکم قانون را دارد و لازم الاجراست و به همین دلیل بایستی به امضای فرماندار برسد.

 

کتابخوانی با تقویت کتابخانه های مساجد

حجت الاسلام سید عباس موسوی،‌ امام جمعه و رئیس شورای فرهنگی عمومی سروستان،‌ نیز در این نشست ‌گفت: یکی از ایرادهایی که بر همه ما مسئولان، از مسئولان شهرستانی تا استانی و بالاتر این است که بین مردم حضور نداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سروستان ضمن درخواست هدیه کتاب به کتابخانه های مساجد خاطرنشان ساخت: یکی از مسایلی که می توانیم با آن مسئله کتاب و کتاب خوانی را در شهرستان گسترش دهیم این است که  کتاب را به صورت سهل الوصول در کتابخانه های مساجد قرار دهیم تا مردم بتوانند استفاده کنند.

امام جمعه سروستان ادامه داد: یکی از مسایلی که باعث شده است تا در امر فرهنگ توفیق زیادی کسب نکنیم این است که فرهنگ متولی واحدی ندارد و هر کسی بنابه تشخیص خود در این مسئله ورود می کند.

 

اعتلای فرهنگ در گرو اصلاح اقتصاد و سیاست

علاءالدین کراماتی،‌ فرماندار و نائب ریس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروستان هم در نشست شورای فرهنگی عمومی سروستان گفت: برغم اهمیت حیاتی موضوع فرهنگ، ‌کمتر اندیشمند ایرانی را سراغ داریم که در این حوزه وارد شده و اظهار نظر کرده باشد.

کراماتی ضمن ابراز خوشحالی از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس،‌ خاطرنشان کرد: درست است که انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است، اما باید این نکته را دانست که زمانی می توان فرهنگ جامعه را اعتلا بخشید که به موازات آن اقتصاد و سیاست را نیز در همان روند اصلاح کنیم.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی سروستان با اشاره به موضوع کتاب و کتابخوانی اضافه کرد: در گذشته مردم علی رغم فقر مالی بیشتر،‌ کتابخانه های شخصی بسیار بزرگی برای خود داشتند،‌ اما این که اکنون چنین چیزی را کمتر می بینیم، شاید به دلیل آن باشد که جایگاه علمی افراد،‌ جایگاه شخصیتی آنان را بوجود نمی آورد.

 

ساخت سالن نمایش بر عهده شهرداری، تجهیز آن با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی 

محمدحسن ضیایی،‌ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروستان و دبیر شورای فرهنگ عمومی سروستان نیز گفت: برنامه های دهه فجر بایستی به شکلی برگزار گردد که در خور شأن انقلاب اسلامی است.

ضیایی با اشاره به تداخل ایام فاطمیه با دهه فجر ادامه داد: امسال در حالی به پیشواز جشن های دهه مبارک فجر می رویم که در چند روز از این دهه، ‌ایام سوگواری فاطمیه را خواهیم داشت و لازم است تا این موضوع نیز در برنامه ریزی ها گنجانده شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروستان افزود: در مورد سالن نمایش با پیگیری هایی که صورت گرفته‌ است شهرداری زمین لازم را در اختیار قرار داد و بنا شد تا شهرداری سالن را بسازد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را تجهیز نماید.

در این نشست که با موضوع برنامه های دهه فجر و کتابخوانی برگزار شد بود، بواسطه فعالیت های شورای فرهنگ عمومی سروستان از امام جمعه سروستان به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی سروستان،‌ فرماندار،‌ به عنوان نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی سروستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروستان به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان توسط صابر سهرابی،‌ دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اهدای لوح تقدیری، تقدیر شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG